Goede copy: uw voordeel i.p.v. onze productkenmerken

gras
Gras

Ik kom het nog maar al te vaak tegen. Kopij die de kenmerken van het product beschrijft, i.p.v. welke voordelen het de beoogde gebruiker biedt. Een wij-verhaal, geen u-verhaal. Jaren geleden kreeg ik dit te horen:

Don’t tell me about your grass seeds, tell me about my lawn

Dat geldt vandaag de dag nog steeds.

Vier persoonlijke magazines in Flipboard

FlipboardGoogle Reader stopt ermee. Het is zoals het is. Feedly, gecombineerd met Buffer, biedt wellicht meer dan dat Reader ooit bood, in ieder geval over meerdere devices heen. Daarnaast is Flipboard met een inhaalslag bezig. Twee belangrijke updates binnen een korte periode verder: een prima app om content te consumeren en te publiceren. Ik gebruik Twitter en Facebook als communicatieplatformen, maar ook als informatiebron.

Om enigszins zicht op de informatiestroom te houden, heb ik zowel Twitter als Facebook in lijsten ingedeeld. Flipboard kan prima werken als een laag over al die lijsten heen. Sinds kort is het mogelijk om eigen magazines (verzamelingen van links rondom een thema) aan te maken in Flipboard. Ik heb er nu vier aangemaakt:

Dagelijks (vrijwel) update ik de magazines, in aanvulling op de links die ik elders deel.

Gelezengedeeld overzicht week 47, 2012

Een overzicht van artikelen die door mij ‘Gelezen & Gedeeld‘ zijn via @lbroekman gedurende de afgelopen week:

Gelezengedeeld: overzicht week 46 2012

Een overzicht van artikelen die door mij ‘Gelezen & Gedeeld‘ zijn via @lbroekman gedurende de afgelopen week:

Studie door Google naar ‘het belang van mobiel’

Think with Google is een platform waar onderzoeken, trends en andere wetenswaardigheden door Google wordt gedeeld. Recente toevoeging is een antropologische studie naar het ‘Waarom’ van ‘het belang van mobiel’. Dat mobiel belangrijk is, dat is een inkopper. De studie, die hier wordt toegelicht,  richt zich juist op de onderliggende verklaringen van alle aandacht die aan een klein scherm wordt gegeven.