Artikelen uit Tijdschrift voor Marketing – De Beste Papieren

Voor de liefhebbers van wetenschappelijke artikelen over marketing: in de juli/augustus uitgave van het Tijdschrift voor Marketing (2012, jaargang 16, nr 7/8) geven vijf marketingprofessoren (Janny Hoekstra, Kitty Koelmeijer, Tammo Bijmolt, Ruud Frambach en Peter Verhoef) antwoord op de vraag: “Welke publicaties uit 2011 mag geen enkele marketeer missen?” Een interessant concept, met een samenvatting door de aandrager bij elk ingebracht artikel. Veel artikelen kwamen uit tijdschriften als ‘Journal of Marketing’ en ‘Marketing Science’.

Voor wie de hele artikelen wil lezen (of een aantal), heb ik alle genoemde artikelen in PDF formaat verzameld en bijeengebracht in een online map. Hieronder volgen de afzonderlijke links waarmee deze artikelen gedownload kunnen worden.

Janny Hoekstra (Rijksuniversiteit Groningen)

  1. ‘Enough is Enough! The Fine Line in Executing Mulitchannel Relational Communication’ – Godfrey, Seiders, Voss
  2. ‘When Should the Customer Really Be King?’ – Homburg, Müller, Klarmann
  3. ‘Integrating Marketing and Information Services Functions: a Complementarity and Competence Persepective’ – Nakata, Zhu, Izberk-Bilgin

Kitty Koelmeijer (Nyenrode Business Universiteit)

  1. ‘Is Retail Management Worth the Effort?’ – Gooner, Morgan, Perreault (samenvatting door Koelmeijer)
  2. ‘Firm Strategies in the “Mid-Tail” of Platform Based Retailing’ – Jiang, Jerath, Srinivasan
  3. ‘The Perils of Behavior-Based Personalization’ – Zhang

Tammo Bijmolt (Rijksuniversiteit Groningen)

  1. ‘Review of the Theoretical Underpinnings of Loyalty Programs’ – Henderson, Beck, Palmatier
  2. ‘Should Firms Spend More on Research and Development and Advertising During Recessions?’ – Srinivasan, Lilien, Sridbar
  3. ‘Inhibitory Spillover: Increased Urination on Urgency Facilitates Impulse Control in Unrelated Domains’ – Tuk, Trampe, Warlop

Ruud Frambach  (Vrije Universiteit Amsterdam)

  1. ‘Closing the Marketing Capabilities Gap’ – Day
  2. ‘Demystifying Disruption: A New Model for Understanding and Predicting Disruptive Technologies’ – Sood, Tellis
  3. ‘We’re All Marketers Now’ – French, LaBerge, Magill

Peter Verhoef (Rijksuniversiteit Groningen)

  1. ‘Hybrid Offerings: How Manufacturing Firms Combine Goods and Services Successfully’ – Ulaga, Reinartz
  2. ‘Referral Programs and Customer Value’ – Schnitt, Skiera, Van den Bulte
  3. ‘Network Effects and Personal Influences: The Diffusion of an Online Social Network’ – Katona, Zubcsek, Sarvary

Workshop: Meer resultaat met Social Media door benchmarking

Het speelkwartier is over. Social Media is een vast onderdeel van de communicatiemix geworden voor alle organisaties. Nu breekt de fase aan waarin rendement behaald of verbeterd moet worden. De benchmarktrajecten van het International Benchmark Institute (op 16 oktober en 8 november, Nyenrode) vormen hiervoor een prima vertrekpunt: Social Media – The Next Level. Social Media - The Next Level
Deze workshop kent een unieke aanpak, die mij persoonlijk erg aanspreekt, mede vanwege de voorbereiding en bijbehorende follow-up. De inhoud wordt afgestemd op de huidige en de gewenste situatie van de deelnemers en vergeleken met best practices. Daarnaast treden Steven van Belleghem en Steven Jongeneel op als gastsprekers. Meer informatie is te vinden op www.socialmediathenextlevel.nl.

Gelezen/gedeeld: overzicht week 47, 2011

Een overzicht van artikelen die door mij ‘Gelezen & Gedeeld‘ zijn via @lbroekman gedurende de afgelopen week:

  • Nuttig overzicht. “How To Monitor Your Three Essential Internet Marketing Strategies” http://twy.la/udiAZ9
  • Most employees don’t use intranet social media. Here’s how to fix that. http://twy.la/vZnG3e
  • “Teambox v4 is coming soon: Reinvented, faster than ever.” http://v4.teambox.com/?s=26V4
  •  “11 Ways to Totally Screw Up Your Inbound Marketing” http://t.co/JJyoruQE
  •  Facebook Marketing Results From 6 Major Brandshttp://twy.la/t5fMAL
  • Goed artikel over de StartUp Curve en wat dit betekent voor Google Plus http://twy.la/w1W4xa

Gelezen/gedeeld: overzicht week 45, 2011

Een overzicht van artikelen die door mij ‘Gelezen & Gedeeld‘ zijn via @lbroekman gedurende de afgelopen week:

gelezengedeeld

‘Gelezen/gedeeld’: overzicht week 44, 2011

Een overzicht van artikelen die door mij ‘Gelezen & Gedeeld‘ zijn via @lbroekman gedurende de afgelopen week:

gelezengedeeld