David Bowie wint een Webby

Als jarenlange David Bowie-fan (kocht 30 jaar geleden de lp Heroes, sindsdien is het gevoel niet minder geworden zeg maar) ben ik natuurlijk ontzettend blij dat hij een Webby Award heeft gekregen voor zijn online activiteiten. Waar elke zichzelf respecterende artiest nu inmiddels dik op internet zit, was www.davidbowie.com midden jaren ’90 al een voorloper, zowel in functionaliteiten als in vormgeving. Nieuwtjes, muziek, berichten van de man zelve, een dagboek tijdens een wereldtoernee: het lijkt nu zo vanzelfsprekend. En als fan was ik best bereid om hier voor te betalen, in de wetenschap dat bijvoorbeeld bij kaartverkoop er voorrang werd gegeven aan Bowienetters.

(via Knack.be): David Bowie, veilingsite eBay en de ontwikkelaars van YouTube worden gehuldigd op de elfde editie van de Webby Awards, de ‘Oscars voor het internet’ die jaarlijks de beste sites en meest creatieve webmasters belonen. De Britse rockster krijgt een ere-Webby voor zijn carriere, die bijgedragen heeft tot het verleggen van de grenzen van kunst en technologie, sinds zijn website BowieNet uit 1998 tot zijn bedrijf UltraStar, ontwikkelaar van onlinecontent voor artiesten als The Rolling Stones en The Police.

propaganda!abonneer je op de rss-feed rss feed

Linktip: 'Friends', over online social networking

Friends: Social Networking Sites for Engaged Library Services, a blog devoted to application and use of online social networking sites such as Facebook and MySpace for any and all types of library-related programs or services, was officially launched on April 28, 2007.

De site belooft vooral veel achtergrond-en referentiemateriaal te publiceren, de start is in ieder geval veelbelovend, kijken of dit niveau gehandhaafd kan blijven. Weet uit eigen ervaring hoe lastig het soms kan zijn om de frequentie en de inhoud op peil te houden.

Technorati tags: , // propaganda!abonneer je op de rss-feed rss feed

De Social Net Ladder van Forrester


Via Charlene Li: Group consumers into six different categories of participation – and participation at one level may or may not overlap with participation at other levels.

* Step 6: Creators 13% (publish web page, publish or maina a blog, upload video to sites like YouTube
* Step 5: Critics 19% (comments on blogs, prost ratings and reviews, etc)
* Step 4: Collectors 15% (Use RSS, tag Web pages, etc)
* Step 3: Joiners 19% (use social networking sites)
* Step 2: Spectators 33% (read blogs, watch peer-generated video), listen to podcasts, etc)
* Step 1: Inactives 52% (None of these activities)

Only 13% of US online adult consumers are “Creators” meaning that they have posted to a blog, updated a Web page, or uploaded video they created within the last month.

Technorati tags: , // propaganda!abonneer je op de rss-feed rss feed

Ben nu ook aan de tweets met "Twitter"

Tsja, ook ik ben voor de bijl gegaan. Sinds donderdag heb ook ik een twitteraccount (http://twitter.com/lbroekman) en plaats ik van tijd tot tijd berichten over waar ik mee bezig ben. De inkomende berichten (collegabloggers, nieuwsberichten en enkele fictieve vrienden) lees ik in Gtalk, wat ik recent weer tot leven heb gebracht. Nadat ik bij een klant werd aangespoord te gaan MSN’en binnen de afdeling waar ik als interimmer werkte (wat daar gebruikelijker is dan een mail to all (en dus een live.nl account moest aanmaken)), had ik zoiets van “dan Gtalk ook maar weer de lucht in”. Komt dus nu weer goed van pas.

Verder laat ik mijn weblogposts automatisch plaatsen in Twitter, kan ik vanuit FoxyTunes mijn muziekkeuze delen en verder … zie ik wel wat ik ermee blijf doen. Wat me wel opvalt in die paar uur tijd dat er flink wat berichten over en weer gaan plus dat het echt wel een apart kanaal is, in die zin dat er nieuwe informatie wordt gedeeld die niet noodzakelijkerwijs op een blog of ander medium terecht komt.

Technorati tags: , // propaganda!abonneer je op de rss-feed rss feed

LinkedIn heeft nu ook een weblog

Mario Sundar, sinds kort werkzaam als Communtity Evangelist bij LinkedIn, is een weblog begonnen, simpelweg genaamd LinkedIn Blog. Voorlopig alleen nog een introductiebericht, maar het begin is er.
Today we are launching our corporate blog to not only help you leverage LinkedIn more effectively but also to provide you a sounding board for all things LinkedIn. So, if you are looking for a singular information source on LinkedIn with regular updates on upcoming product features, tips-and-tricks, and events or if you would just like to hear about all the fun stuff associated with working at LinkedIn, you have reached the right place.
Concurrent Xing (voorheen OpenBC) is al wat langer actief (juli 2005) met een weblog: openBlog.