Promoot je netwerk via opvallende virals: Koolanoo.com

Nee, dit gaat niet over de viral van Boris van Ham die vorige week zijn 1-jarig verblijf op Hyves luister bij zette met een Polygoon-filmpje. In het recente overzicht van de waarde van een community scoorde Koolanoo.com (The World’s Biggest Jewish Network) met een investering van 2,2 miljoen euro. Vorig jaar werden diverse virals ingezet om het netwerk te promoten, waarbij nogal dubbelzinnig werd ingespeeld op het groepsgevoel, letterlijk en figuurlijk: Support Your People.

Viral: Zwembad

Viral: So Jewish (bijna NSFW)

Eerst techniek, dan gebruikers, wie volgt Cisco?

De belangrijkste reden voor de recente overname van Fannation door Time Inc was de techniek, niet het aantal gebruikers. Het wachten is op vergelijkbare sportnetwerken, gebaseerd op de aanwezige techniek in Fannation.

Vorige maand was er de overname van Five Across door Cisco. Five Across bouwt social network platforms. Nu komt daar de overname van enkele onderdelen van Utah Street Networks. Utah Street beheert online communities in het Tribe.net social networking site. Cisco zegt dat Utah Street “opgenomen zal worden in de Cisco Media Solutions Group, die gefocused is op het leveren van producten die de consumer experience van gebruikers van digitale media zal verbeteren.”

Eerst de techniek, nu een voorzichtige start met gebruikers. Een hardwareleverancier die nadrukkelijk investeert in social networking. Wie volgt?

Bron
Technorati tags: , // propaganda!abonneer je op de rss-feed rss feed

50plus netwerk Eons ontvangt veel (heel veel) geld

Ik heb al eens eerder gesproken over het feit dat de groei in social networking gezocht moet worden aan de leeftijdsranden van de huidige gebruikers (jonger, ouder). Mashable meldt vandaag dat na de $ 10 miljoen bij de start (augustus 2006 …) er nu een slordige $ 22 miljoen aan extra investeerdersgeld bijkomt. Als ik dat laatste bedrag weer terug reken naar euros en deelnemers, levert dit een cijfer van 165 euro per deelnemer op. Een bedrag, vergelijkbaar met de overname van MyBlogLog door Yahoo (171 euro). Mijn overzicht van de waarde van een community krijgt aan het eind van de maand weer een update.

Technorati tags: , // propaganda!abonneer je op de rss-feed rss feed

Netwerken? Nee hoor en wel hierom!

Nee echt, lang niet iedereen wil op Hyves, LinkedIn of MySpace. Hier zijn 10 redenen te lezen om geen profiel aan te maken, ondanks verzoeken van tientallen mensen om dit wel te doen… Enkele voorbeelden die worden genoemd;

  1. Vanwege de shitty backgounds die mensen instellen. Wel een goed punt, denk ik dan. Sommige profielen worden volslagen onleesbaar zodra men goed bedoeld gaat hobbyen. En het gaat toch om zichtbaarheid?
  2. Waardeloze muziek. De profieleigenaar heeft een bijpassend deuntje bedacht wat precies zijn smaak is, behalve die van jou. En ja, dat kun je uitschakelen, na een minutenlange download van de pagina.
  3. Geen interesse in online dating
  4. Te veel onzinnige informatie

Natuurlijk wordt social networking steeds groter, internationaler en crossmediaal. Maar het is een illusie om te denken dat het allesomvattend gaat worden, omdat er ook genoeg mensen zijn die zich herkennen in 1 of meer van de 10 genoemde redenen.

Technorati tags: , // propaganda!abonneer je op de rss-feed rss feed

Marcom Top 100: lichte daling voor Propaganda

Tsja, een kleine terugval in de Marcom Top 100 van Marketingfacts voor ‘propaganda’. In de vorige lijst was plaats 56 aan dit weblog toebedeeld, in de nieuwe lijst staan we op plaats 60 (december 76, januari 31). Ik blijf zelf streven naar een plekje in de top 40 en zal daarvoor aan mijn PageRank en aantal stemmers moeten gaan werken. Daarnaast hoop op dat de stijgende lijn in comments doorzet, want ja, reacties op de publicaties worden op prijs gesteld en leiden vaak nog een tot een verdieping van het onderwerp, zoals deze discussie.