Fraaie presentatie, zowel qua inhoud als qua uitvoering.
‘Gelezen/Gedeeld’ – overzicht week 37, 2011
Op www.lodebroekman.nl houd ik een linkdump bij van de artikelen die door mij ‘Gelezen & Gedeeld’ zijn op Twitter via @lbroekman. Een overzicht van de afgelopen week:
18 waardevolle minuten met Simon Sinek
Ik ben zeker niet de eerste die schrijft over Simon Sinek. Deze week heb ik (eindelijk) de video van zijn optreden bij TED in zijn geheel bekeken. Erg inspirerend. Hij vertelt zeer gedreven over zijn filosofie ‘Start With Why‘ en het (geniaal in eenvoud) model: The Golden Circle: Why, What en How. Strategie teruggebracht tot de essentie.
—
httpv://www.youtube.com/watch?v=qp0HIF3SfI4
Een persoonlijke Twitter Infographic
Via Visual.ly: een persoonlijke infographic die je Twittergedrag visualiseert, gebaseerd op je tweets.
Presentatie: Social Media Strategie – Ins en Outs
Presentatie gegeven bij Spargle te Hilversum op 30 juni 2011 over de ins en outs van een Social Media strategie: welke elementen moeten er in zitten en hoe kan e.e.a. uitgevoerd worden?
FacilitatingCompany: Workshops met Resultaat
Welke manager droomt niet van “grip” op zijn business, mooie rendementen, succesvolle projecten, tevreden klanten en samenwerkende medewerkers? Gefaciliteerde workshops zijn het ideale middel om vanuit de kracht van een groepsproces (meer) grip te krijgen op al je businessvragen, variërend van het ontwikkelen van een visie, het vinden van innovaties tot het verkrijgen van richting en overeenstemming in businessplannen.
Dat gaat niet vanzelf. Veel hangt af van de kwaliteit van de facilitator (onder meer inlevingsvermogen, resultaatgerichtheid, kennis en ervaring met werkvormen, communicatievaardigheden en groepsdynamica) om een groep managers en/of medewerkers naar het beoogde eindresultaat te leiden.
Faciliteren van workshops is een vak.
Daarom vraag ik je speciale aandacht voor Facilitating Company. Facilitating Company is een nieuw netwerkplatform, waarbij 10 zeer ervaren facilitators (waar ik er een van ben) van workshops al hun kennis, kunde, ervaring en netwerk over het faciliteren van workshops bijeen hebben gebracht om onze klanten (nog) beter te kunnen ondersteunen in het vinden, beantwoorden en uitwerken van hun belangrijkste businessvragen.
Een externe facilitator biedt meerwaarde.
Onze klanten maken gebruik van onze facilitators om meer rendement uit hun business te halen, om zelf vrijuit te kunnen meepraten, om geen rompslomp en zorgen over logistiek en planning te hebben, omdat vreemde ogen nu eenmaal dwingen, om meer rendement te halen uit de schaarse tijd van hun medewerkers en collega’s en om samen de beste keuzes te maken.
Experts met een wereld aan ervaring.
Onze facilitators hebben samen meer dan 2.000 verschillende workshops tot uitstekende resultaten begeleid. Iedere facilitator is in staat om het beste uit een groep te halen, met ieder groepslid als enthousiast ambassadeur, vooraf en achteraf. Altijd met en voor de klant.
Altijd samen naar het beste resultaat.
Ga naar www.facilitatingcompany.nl voor meer informatie over:
- welke businessvragen voor onze klanten beantwoord zijn?
- welke oplossingen gevonden zijn?
- welke facilitators daarvoor verantwoordelijk waren en
- wat we nog meer voor u kunnen betekenen?
Om ons (nog) beter te leren kennen, bieden we 50% korting op de eendaagse workshop draaiboek businessplanning 2012, waarmee je een goede start maakt om je businessplanning 2012 te verbeteren.
ziggozakelijk.nl: de verbouwing is afgerond
De afgelopen maanden heb ik met veel plezier/hard gewerkt aan de verbouwing van www.ziggozakelijk.nl. Samen met een team van interne medewerkers, aangevuld met de ontwerpers van Fabrique en de bouwers van Coolminds, is de online omgeving van Ziggo Zakelijk volledig op de schop genomen. Er is gewerkt met de scrummethodiek, veelal op kantoor van Fabrique. Het resultaat mag er zijn: een professionele webomgeving, gericht op het bieden van de juiste informatie en producten voor de diverse gebruikers van Ziggo Zakelijk.
NIBAA Tweedaagse Social Media Marketing 7 en 8 April 2011
Op 7 en 8 april ben ik kerndocent bij de Tweedaagse Social Media Marketing van NIBAA. Hieronder een impressie van een vorige bijeenkomst van NIBAA waar ik ook een de docenten was.
Ronde Tafelbijeenkomst ‘Succesfactoren van een Contactstrategie’
Op vrijdag 18 februari 2011 vond de (geslaagde) Ronde Tafelbijeenkomst rondom de Succesfactoren van een Contactstrategie plaats. De onderwerpen waren de hier eerder beschreven elementen: van Doelstellingen tot Beheer. Deelnemers: personen werkzaam bij organisaties zoals NS Hispeed, Albelli, UPC, Cordaid, AGIS, ABNAMRO en TomTom, allen in de dagelijkse praktijk verantwoordelijk voor de contactstrategie. De slides zijn hieronder te vinden. Interesse in het onderwerp Contactstrategie? Word dan lid van de LinkedIn groep over dit onderwerp: Contactstrategie.
‘Geld’ raakt (ASN Bank)
Ik ben geen klant bij ASN Bank, maar hun reclame raakt me wel. Goed snel geschoten, goede copy, goede beelden. Eenoog in het land der blinden.
===